Neurologopeda, filolog polski ukierunkowany językoznawczo. Członek Pomorskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. Mając na uwadze złożoność i wieloaspektowość procesu, jakim jest mowa, w swojej pracy kieruje się przede wszystkim holistycznym ujęciem zaburzeń mowy, języka i komunikowania się,
SZKOLENIA I WARSZTATY:
-
Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia się (mgr Ewa Grzelak),
-
udział w II interdyscyplinarnej konferencji „Zaburzenia rozwoju mowy o podłożu neurologicznym u dzieci i młodzieży” (Klinika Neurologii Rozwojowej GUMed),
-
Kinestezja artykulacyjna i praksja oralna (mgr Aleksandra Rosińska),
-
udział w konferencji „Zaburzenia miofunkcjonalne – podejście interdyscyplinarne”:
– Wczesne sygnały zaburzeń miofunkcji u noworodków i niemowląt (dr Mira Rządzka),
– Współpraca z chirurgiem (lek. dent. Magdalena Gryka-Deszczyńska),
– Korekta wędzidełka wargi górnej – hit, kit czy mit? (mgr Aleksandra Rosińska),
– Zaburzenia funkcji języka – więcej niż ankyloglosja. Potęga współpracy logopedy i osteopaty (mgr Artur Kopeć)
-
Programowanie języka u dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji (mgr Katarzyna Szłapa),
-
Terapia miofunkcjonalna wg N. Forster i A. Kittel (Barbara Paradowska):
Poziom I: MFT 9-99 sTArs – miofunkcjonalna terapia dla osób w wieku 9-99 ze specjalną terapią artykulacji s/sz,
Poziom II: Terapia miofunkcjonalna w wieku 4-8 lat ze specjalną terapią zaburzeń artykulacyjnych głosek s/sz; Całościowa koncepcja pracy z ciałem,
-
Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie (mgr Ewelina Mendala-Kwoczek),
-
Dziecko z afazją w przedszkolu i szkole (dr hab. Jolanta Panasiuk, prof. UMCS),
-
Pozycja spoczynkowa języka (mgr Karolina Nowak-Kuna),
-
Opóźniony a zaburzony rozwój mowy – diagnoza różnicowa (mgr Aleksandra Kaczyńska),
-
Diagnoza logopedyczna w praktyce – schemat dobrej diagnozy (mgr Aleksandra Kaczyńska),
-
Wszystko o wędzidełku. W pigułce. Okiem praktyka! (mgr Małgorzata Gawryl)
-
udział w konferencji „Logopedia polska – osiągnięcia i perspektywy rozwoju. W 40-lecie logopedii na Uniwersytecie Gdańskim”,
-
Jak radzić sobie z nosowaniem? Ćwiczenia podniebienia miękkiego w terapii logopedycznej (dr Agnieszka Banaszkiewicz),
-
Czy to jąkanie? Ocena ryzyka jąkania u dzieci w wieku przedszkolnym (dr Maria Faściszewska),
-
Logorytmika – ruch słuch słowo, Procentrum (nr 94/11/LOG/2019),
-
Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD – test do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do ukończenia 9 roku życia. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju mowy dziecka (nr 2567/2019/KOLD),
-
Terapia neurobiologiczna – dla początkujących, Centrum Metody Krakowskiej (prof. dr hab. Jagoda Cieszyńska-Rożek).